مجله طلایی پارس

همه چیز در مورد همه چیز

ثبت و جستجوی ملک
ویدیو تلگرام

گزارش های ملکی

  • 10 نکته ضروری برای مشاورین املاک جهت رسیدن به موفقیت

    26 آذر 1399 - دسته بندی: گزارش های ملکی
    10 نکته ضروری برای مشاورین املاک جهت رسیدن به موفقیت

    1- اهداف اصلی خودتان را مشخص کنید

    همیشه در همه ی کارها داشتن هدف ،مهم ترین گزینه برای رسیدن به موفقیت محسوب می شود.

    چراکه با داشتن هدف ، خواسته ها مشخص شده و برای به دست آوردن آن با برنامه ریزی تلاش می کنید.

    در این شغل به دنبال چه چیزهایی هستید؟

    هدف شما از انتخاب این شغل چیست؟

    به سوالات مطرح شده فکر کنید و به دنبال جواب برای آنها باشید

     

    2-به نقاط قوت خود فکر کنید

    هیچ فردی بهتر از خودتان نمی تواند به توانایی ها و نقاط مثبت ، وجود شما پی ببرد.

    به توانایی های خودتان فکر کنید آنها را یادداشت کرده و شروع کنید به تقویت کردن 

    هر ویژگی مثبتی که در راستای پیشرفت کسب و کارتان می تواند به شما کمک کند.

    3-نقاط ضعف خود را فراموش نکنید

    همه ی ما علاوه بر داشتن نقاط مثبی که در وجودمان داریم ،ضعف هایی هم داریم که باید آنها را شناسایی کرده 

    و تلاش برای بر طرف کردن آنها کنیم. هر ضعفی که مانع رسیدن به موفقیت شما به عنوان مشاور املاک می شود را در خودتان پیدا کنید.

    4- مشخص کنید از چه راه هایی می توانید نقاط مثبت و منفی خودتان را کنترل کنید

    اعتماد به نفس را در خودتان تقویت کنید

    بیشتر افراد موفق دارای اعتماد به نفس بالایی هستند.

    آنها به خود و کارهایی که انجام می دهند اعتماد کامل دارند.

    همیشه به خاطر  داشته باشید که موفقیت باعث افزایش اعتماد به نفس نمی شود 

    بلکه روحیه ی خود باوری  است که باعث موفقیت و رسیدن به پیشرفت می شود.

     مطالعه کنید 

    سطح دانش و آگاهی خود را افزایش دهید همیشه و در هر زمان یکی از ویژگی های مهم برای رسیدن به موفقیت

    داشتن سواد و آگاهی بالاست ، دانش خود را همیشه بروز کنید و مطالعه کردن را فراموش نکنید.

    از تجربه های دیگران استفاده کنید 

    مطالعه کردن سرگذشت افراد موفق و آشنا شدن با تجربه و نظریه آنها می تواند عامل مهمی برای رسیدن به موفقیت شما باشد.

    5- توانایی های خود را ارزیابی و الویت بندی کنید

    در کاری بسیار با تجربه هستید و توانایی لازم برای انجام دادن آن هم دارید اما با شکست مواجه شدید!

    شما این موضوع را در طی دوران کاری خود تجربه کردید ؟ 

    علت این که به همچین موضوعی برخورد می کنید عدم توانایی و مهارت نداشتن شما نیست.

    بلکه عدم استفاده درست از توانایی های شماست!

    اگر می خواهید در کاری موفق شوید باید توانایی های خود را الویت بندی شده استفاده کنید

    برای مثال در هنگام فروش شما توانایی های بالایی در زمینه 

      جذب مشتری

      برخورد مناسب

      پیدا کردن علایق مشتری 

      روان شناسی و شناخت آنها را دارید.

    اما همه ی این توانایی ها هنگامی می تواند به شما کمک کند که هوشمندانه و به جا از آنها استفاده کنید.

    برای یک فروش موفق اول باید

    برخورد مناسب داشته باشید تا مشتری جذب شما شود

    بعد باید با توجه به شناخت کافی  از مشتری ،علایق آنها را شناسایی کرده و فایل های مناسبی را 

    به آنها نشان دهید.با این کار اعتماد مشتری را به دست آورده و می توانید فروش خوبی را تجربه کنید.

    پس این نکته را فراموش نکنید که داشتن توانایی به تنهایی عامل موفقیت شما نمی شود بلکه برای رسیدن به موفقیت 

    باید راه های درست استفاده کردن از توانایی ها را اتخاب کنید.

    6-هدایت کاربران برای تبدیل شدن به مشتری

    برای تبدیل شدن کاربران به مشتری به چند نکته باید توجه کرد:

     کسب مهارت های کافی برای مشاوره دادن و فروش

    قبل از اینکه خودتان را فروشنده بدانید ابتدا باید مشاور خوبی باشید

    این چیزی است که خریداران به آن احتیاج دارند ، فردی که در راستای 

    رسیدن به خواسته های آنها قدم بردارد.

    برای اینکار ابتدا باید درک درستی از مشتری پیدا کنید و بعد از ایجاد حس 

    همراهی و اعتماد به مشتری ، همراه آنها به سمت خرید قدم بردارید.

    ایجاد فضا برای جذب مشتری

    مشتری دقیقا به دنبال چه چیزی است؟

    مشتریان واقعی همیشه به دنبال یک مرجع کامل و تخصصی برای رفع نیاز های خود هستند.

    و این مرجع کامل در دنیای امروزی ، اینترنت و شبکه های اجتماعی است

    در سایت های تخصصی شروع کنید به فعالیت کردن ، آگهی های با کیفیت منتشر کنید و منتظر مشتریان واقعی باشید

    ارتباط برقرار کردن

    لازمه ی یک معامله ی خوب ، برقراری یک ارتباط عالی می باشد

    به عنوان یک مشاور ،اول باید ارتباط قوی و موثری بین خودتان و مشتری ایجاد کنید و بعد به دنبال فروش و معامله باشید.

    ایجاد این ارتباط از لحظه ای که تلفن شما زنگ می خورد شروع شده و تا پایان معامله باید ادامه دار باشد.

    پیگیر باشید

    از لحظه ی که تماسی را دریافت کردید تا پیدا کردن فایل و جلب رضایت مشتری پیگیر باشید.

    طبق تحقیقات انجام شده ، مشاورین املاک بیشتر مشتریان خود را در یک روز کاری شلوغ از دست می دهند

    پیگیری کردن را از زمانی که تماسی را دریافت کردید و یا متوجه ی تماس از دست رفته ای شدید شروع کنید

    این نکته را فراموش نکنید که پیگیری کردن از نقاط مثبت یک مشاور املاک حرفه ای می باشد

    7-ارائه فایل آگهی 

    اگر 70% از فروشندگان را مجاب کنید که شما را به عنوان مشاور املاک خود انتخاب کنند باید به شما تبریک گفت

    چرا که با این کار تعداد زیادی فایل دریافت کرده اید و این دقیقا همان چیزی است که برای موفقیت به آن احتیاج دارید

    داشتن فایل های متنوع و زیاد  ( مسکونی ، اداری ، ویلایی ، و .. ) شانس شما را برای جلب مشتری بالا می برد.

    8- مذاکره

    به عنوان یک مشاور املاک باید به تمام فوت و فن های یک مذاکره موفق تسلط داشته باشید

     چرا که مذاکره مفید و اثر بخش جزو مهم ترین ویژگی های کار شماست.

     در مذاکره های خود به چند نکته توجه کنید

    - سعی کنید بیشتر از صحبت کردن ، سوال بپرسید.

    - هرگز  دروغ نگویید.

    - در مذاکره همیشه آینده نگر باشید و به اهدافی که در انتظار شماست فکر کنید.

    - تا زمانی که اهداف و خواسته های مشتری را کامل بررسی نکردید و متوجه درخواست آن نشدید مذاکره را شروع نکنید.

    - اگر بنابر هر دلیلی مذاکره رضایت بخشی نداشتید ، هرگز با حالت عصبی و ناراحت جلسه را ترک نکنید.

    - اگر مذاکره نیازمند متقاعد سازی طرفین است برای آن عجله نکنید.

    9- با انگیزه باشید و زمان برنامه هایتان را مدیریت کنید

    همیشه برای کارهایی که انجام می دهید با انگیزه باشید و زمان را فراموش نکنید.

    زمان بندی با ارزش ترین چیزی است که بین شما و مشتری قرار دارد.

    بخصوص در مورد برنامه ریزی برای مستاجران که عامل حیاتی و مهمی محسوب می شود.

    البته که طبیعی است گاهی در کار  خسته شوید ، اما فراموش نکنید که شما فقط در آن لحظه خسته هستید.

    پس به خودتان یک استراحت کوتاه بدهید و دوباره شروع کنید.

    10- اهدافتان را بر اساس سابقه فروش تنظیم کنید

    اهداف و تارگت فرو خود را بر اساس توانایی و میزان تجربه کاری کخ دارید مشخص کنید.

    فراموش نکنید که باید اهدافی را انتخاب کنید که به توانایی های شما نزدیک باشد.

    اگر به تازگی وارد این شغل شده اید ، برای شروع قدم های کوچک بردارید!.

    چراکه شما در مرحله ی آموزش هستید و لازم است که در ابتدا تمام آموزش های لازم را کسب کنید و تجربه به دست آورید.

    اگر در همین ابتدای کار تارگت های زیاد و اهداف بزرگی را بخواهید ممکن است به آنها نرسید و دچار نا امیدی و یاس شوید.

    بنابراین بر اساس تجربه و توانایی های شخصی خودتان برنامه ریزی کنید.

    آهسته اما پایدار و منسجم به جلو حرکت کنید.

    در این صورت است که می توانید پیشرفت کنید.

    اجرا کردن تمام موارد گفته شده به شما کمک می کند که با یک برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه حرکت کنید

    و شک نکنید در این صورت است که می توانید به عنوان یک مشاور املاک حرفه ای عمل کنید و به موفقیت برسید

    حتما شما هم به عنوان یک مشاور املاک در جهت کامل شدن موارد گفته شده نکته و یا تجربه ای دارید 

    آنها را با ما به اشتراک بگذارید.

  • معامله در املاک و مستغلات و قوانین آن

    24 آذر 1399 - دسته بندی: گزارش های ملکی
    معامله در املاک و مستغلات و قوانین آن

    پرداخت پول مسکن یکی از مهم ترین مسائلی است که در معاملات ملک و املاک می تواند موجب درگیری شود.

    پرداخت پول در تمام معاملات، امری استرس زا و نگران کننده است و علت این نگرانی نیز کلاهبرداری های بسیاری است که امکان وقوع آنها وجود دارد. در زمینه املاک نیز، این موضوع صدق می کند و گاهی نیز منجر به نزاء و مراجعه به قوه قضائیه می شود و در نهایت آنچه که باقی می ماند، زمان و انرژی از دست رفته برای هر دو طرف است. با توجه به همین موضوع است که اطلاع از قوانین، شرایط و پرداخت پول در معاملات مسکن، بسیار ضروری می شود.

    همانطور که در مقالات قبلی گفته شد، نیاز به مسکن، همواره از نیاز های ضروری و اولیه انسان ها بوده است. در گذشته نه چندان دور، این معاملات، از طریق پرداخت پول به صورت نقدی یا از طریق چک های شخصی افراد انجام می شد. ولی با گذشت زمان و زیاد شدن تورم و کلاهبرداری ها، قوانین و مقرراتی وضع شد که درصد امنیت این کار را به طور قابل توجهی بالا می برد.

    در مسئله پرداخت پول معاملات مسکن، دو بحث اصلی با نام (( مبایعنامه)) و ((قولنامه)) وجود دارد که برای اطلاع از نحوه پرداخت، توضیح این دو بحث لازم است.

    مبایعه نامه

    عبارت است از بیع نامه یا قراردادی که در آن مقدار بیع واقع شده است. منظور از بیع، دادن مال است به عوض معلوم. به عبارت دیگر، بیع نامه قراردادی است در رابطه با خرید و فروش بین خریدار و فروشنده که در مقابل دادن مال، باید پول یا عوض دیگری پرداخت شود.

    قولنامه

    قراردادی است که بر اساس آن، دو طرفی که می خواهند در آینده باهم عقد بیع منعقد کنند، متعهد می شوند که در زمان مشخصی به تعهد خود یعنی انتقال مال به دیگری عمل کنند.

    مرحله اول در انجام معاملات مسکن، نوشتن مبایعنامه است. این موضوع در ((رهن و اجاره)) و ((خرید و فروش)) دارای تفاوت های جزئی است.

    مبایعه نامه رهن و اجاره چیست؟

    پس از اینکه پسند خانه توسط مستاجر انجام شد، مبایعنامه ای توسط مشاور املاک نوشته می شود که در آن ، مقدار بیع ( 20 درصد از قرارداد) که مستاجر به مالک، پرداخت می کند، نوشته شده است. مبایعنامه داراس 3 نسخه است که به مستاجر، مالک و آژانس املاک، تحویل داده می شود. 80 درصد ما بقی پول نیز، در هنگام تحویل کلید پرداخت خواهد شد.

     

    مبایعنامه خرید و فروش چیست؟

    در خرید و فروش همانند رهن و اجاره دو طرف به مشاورین املاکمراجعه کرده و بیع نامه ای می نویسند. تفاوت قوانین خرید و فروش و رهن و اجاره، در بخش بندی پرداخت پول است. از آنجایی که در خرید و فروش، می بایست به دفاتر اسناد رسمی مراجعه شود و عمل انتقال سند صورت گیرد؛ پرداخت پول در 3 مرحله انجام می شود. بخش اول در هنگام نوشتن مبایعنامه بخش دوم در هنگام تحویل کلید و بخش سوم در محضر و هنگام انتقال سند انجام می شود.

     

    سوالی که در این قسمت مطرح می شود، نحوه پرداخت پول است. همانطور که پیش تر گفته شد، با گذشت زمان و افزایش تورم، راه های جدید و امن تری ابداع شد.

    راه های مختلفی اعم از استفاده از چک ها، کارت به کارت کردن و استفاده از دستگاه کارتخوان در آژانس املاک و محضر.

     

     انواع چک ها

    اگرچه در گذشته، از چک های شخصی برای این کار استفاده می شده است ولی به علت خطراتی که این چک ها در پی دارد, چک های دیگری همانند چک های رمز دار ضمانتی و چک های بین بانکی به وجود آمده است.

    چک رمز دار ضمانتی، امن ترین و بهترین روش پرداخت پول در معاملات مسکن است زیرا بانک تضمین کننده پرداخت آن است و تبعاتی همچون برگشت خوردن چک و پاس نشدن آن، وجود نخواهد داشت. چک بین بانکی نیز همانند چک رمز دار از طرف بانک، تضمین پرداخت پول را دارد ولی با این تفاوت که چک، به نام شخصی مشخص نوشته می شود و شخص دیگری نمی تواند از آن استفاده کند.

    کارت به کارت کردن در پرداخت هزینه ها

    4کارت به کارت کردن نیز یکی دیگر از راه های پرداخت پول در معاملات مسکن است. ولی از انجایی که دارای محدودیت هایی در مقدار پرداختی است، در زمینه املاک و مستغلات، خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

    استفاده از دستگاه کارتخوان در پرداخت هرینه های املاک

    راه دیگری که از آن نام برده شد، استفاده از دستگاه کارتخوان است. در معاملات مسکن، پرداخت بیعانه و بخش سوم پول می تواند از این طریق باشد. بدین صورت که آژانس املاک یا محضر، تضمین می دهد که مبلغ پرداخت شده توسط خریدار را، به فروشنده تحویل دهد.

    وضعیت خانه های وام دار چگونه است؟

    مبحث مهم دیگری که در زمینه پرداخت هزینه های معاملات ملکی مطرح است، معامله خانه های وام دار است. این دست از املاک، ملک هایی هستند که فروشنده، برای خرید آنها، از بانک وام دریافت کرده است و به همین خاطر، تا زمان تسویه حساب کامل با بانک، ملک در گرو بانک است و امکان فروش آن وجود نخواهد داشت.

    در این شرایط، راه حل برای خرید و فروش این واحد ها در صورتی که فروشنده نتواند تسویه کامل را انجام دهد، خرید می بایست به صورت قول نامه ای و با وکالت بلاعزل انجام شود که البته از ریسک بالایی نیز برخوردار است.

    هم چنین، امکان انتقال وام نیز وجود دارد؛ بدین صورت که، فروشنده و خریدار، به بانک مراجعه کرده و در خواست انتقال وام می دهند. به این ترتیب، خریدار می بایست تنها بخشی از مبلغ خانه را  به فروشنده پرداخت کند و مابقی پول را به صورت اقساط، به بانک بپردازد.

    البته به هنگام انتقال وام، با توجه به نوع وام دریافتی، مبلغی بین 1 تا 10 درصد وام، می بایست به صورت یکجا پرداخت شود که در نهایت، این مقدار از کل مبلغ کسر خواهد شد.

  • نکات درباره مشارکت در ساخت ملک(قسمت چهارم)

    19 مهر 1399 - دسته بندی: گزارش های ملکی
    نکات درباره مشارکت در ساخت ملک(قسمت چهارم)

    *قبل از فک رهن ملک توسط مالک ،هیچگونه اقدامات اجرایی و اداری انجام ندهید.

    *تکلیف مصالح ساختمان های کلنگی را مشخص کنید.

    *تکلیف خطوط تلفن های دایر فی مابین طرفین مشخص شود.

    *در خصوص اجازه اعمال تغییرات توسطپیش خریداران و مالک و نحوه ی تامین هزینه و مسئولیت اجرایی آن را صراحتا مشخص نمایید.

    *تعیین تکلیف هزینه های شارژ و نگهداری ساختمان پس از تحویل ملک و نحوه تعیین هیئت مدیره ساختمان و ... مشخص شود.

    *هزینه های جانبی اعم از عوارض تراکم اضافی ، مالیات، هزینه بیمه، هزینه های انشعاب آب ، برق، گاز و ... مشخصا و صراحتا توافق شود.

    *از تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت با شخصیت های حقوقی اجتناب شود.

    *مسئولیت و هزینه های نحوه هزینه سند و صورتجلسه تفکیکی و ... دقیقا مشخص شود.

    *قرارداد به امضاء شهود طرفین برسد.

    *محل نگهداری اسناد و مدارک ملک مورد مشارکت و همچنین کیفیت وکالت نامه به نام شریک سازنده توافق شود.

    *اساس مشارکت در ساخت ، شناخت کامل شریک مبنی بر تجربه ، خودشناسی ، توانایی مالی ، وفاداری به پیمان و قرارداد است. بنابراین تحقیق کامل صورت پذیرد.

    *تعیین قدرالسهم شرکاء بسیار متفاوت و متغیر است مثلا مشارکت با یک آرشیتکت خوش نام و خوش ذوق و خلاق ، مالکین ترجیح میدهند درصد کمتری بگیرند ، چرا که آپارتمان هایی که آرشیتکت میسازد بسیار گرانتر از سازه های بنایی است.

    * در قدرالسهم اعیانی ، مشارکت در ساخت نباید طمع ورزید.

     

     

  • نکات درباره مشارکت در ساخت ملک(قسمت سوم)

    13 مهر 1399 - دسته بندی: گزارش های ملکی
    نکات درباره مشارکت در ساخت ملک(قسمت سوم)

    *مسئولیت پاسخگویی به هرگونه دعوای حقوقی و کیفری و سایر ادعاها به عهده ی شریک سازنده گذاشته شود.

    *قبل امضاء قرارداد مشارکت راجع به کم و کیف اجرای تعهدات و قول و قرار شریک سازنده مفضلا تحقیق شود.

    *موضوع هردشیپ(شرط مذاکره مجدد) در صورت بروز حوادث غیرمتقربه و سیاسی و اقتصادی در متن قرارداد منظور شود.

    *برای اجرای تعهدات شریک سازنده ، امتیاز و تشویقی جهت حسن اجرای تعهدات در نظر گرفته شود

    *مبنای تعیین قدرالسهم برای طرفین بر اساس قیمت عرصه و میزان هزینه ساخت و ... می باشد.

    *واحدهای شراکتی فی مابین مالک و شریک سازنده با توجه به میزان قدرالسهم آنان و نحوه بهره برداری و کیفیت فروش و اجاره صریحا مشخص شود.

    *کیفیت تحویل آپارتمان ها براساس قابلیت بهره برداری و بدون هیچ عیب و ایرادی باید همراه باشد.

    *پس از اتمام هر مرحله از ساخت و ساز ، به مالک تحویل شود و از وی اقرار گرفته شود.برای این منظور از شرکت های متخصص گواهی ،تاییدنامه اخذ و یک نسخه به مالک تحویل شود.

     

  • نکات درباره مشارکت در ساخت ملک(قسمت دوم)

    9 مهر 1399 - دسته بندی: گزارش های ملکی
    نکات درباره مشارکت در ساخت ملک(قسمت دوم)

    *برای حل اختلافات احتمالی برای تفسیر مفاد و توافقات از حکمیت و داوری استفتده شود.

    *توصیه میشود به جای طمع در میزان قدرالسهم اعیانی با سازنده خوش نام،معتبر و پرتجربه شریک شود

    *به جای فسخ و اقاله قرارداد مشارکت در ساخت، قراردادی مطمئن و اصولی تنظیم شود.فسخ و اقاله قرارداد،پس از شروع عملیات تخریب و یا گودبرداری دیگر معنا و مفهومی ندارد.

    *برای انتخاب نقشه معماری و ... حتما فعالانه مشارکت داشته باشید.

    *اجازه اخذ وام به هرعنوان به شریک سازنده داده نشود.

    *در تعیین میزان خسارت نباید افراط و تفریط شود.

    *حتما موارد بیمه ساختمان و مسئولیت ساخت و اجراء در ضمن قرارداد رعایت و توجه شود.

    *مدت تاخیر مجاز و غیرمجاز مجری و شریک سازنده صریحا مشخص شود.

    *حتما آزمایش خاک از شریک سازنده مطالبه شود.

     

طـراحـی سایـت و سـئـو توسط بـهـار آرام
Top